Telemarketing w obrocie nieruchomościami

Telemarketing w nieruchomościach

Czy telemarketing jest istotny w pracy pośrednika w obrocie nieruchomościami? Pozornie może się wydawać, że niezbyt. W końcu zakupu tak kosztownego dobra jak mieszkanie nikt nie dokonuje przez telefon. Jednak należy mieć na uwadze, iż sprzedaż mieszkania to złożony i wieloetapowy proces. W większości przypadków jest on inicjowany właśnie przez telefon. W czasie pandemii często też kontakt zdalny niemal całkowicie zastępuje spotkania. Dlatego telemarketing w tej pracy jest niezwykle istotny.

Moc pierwszego wrażenia

Obiegowe powiedzenie mówi, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Do tego jest ono niezwykle ważne. W przypadku sprzedaży nieruchomości punktem wyjścia jest zazwyczaj ogłoszenie. Przy ogłoszeniu znajduje się nasz numer telefonu, na który zadzwoni klient, jeśli zainteresowały go zdjęcia i opis. Ta pierwsza rozmowa jest niezwykle istotna, bo od niej zależy, czy rozpocznie się proces negocjacji, czy może kontakt się urwie.

Telemarketing istotny jest również wtedy, gdy chcesz pozyskiwać nowe oferty. Także w tym przypadku podstawą sukcesu jest odpowiednie zainicjowanie rozmowy, a później – sprawne jej poprowadzenie.

Jak rozmawiać, by sprzedawać?

Przede wszystkim spójrz na proces sprzedaży jako na całość i zaplanuj jego poszczególne etapy. Wiadomo, że życie pisze swoje scenariusze i twój plan raczej nigdy nie zostanie zrealizowany w sposób idealny, jednak jeśli go ułożysz, będziesz w stanie lepiej reagować na sytuacje nietypowe i nieprzewidziane. Ostatecznie zaś zdołasz trzymać się etapów planu, aż do ostatniego, którym jest sprzedaż nieruchomości.

Rozmowy telefoniczne to środek procesu. Zaczyna się on od ogłoszenia i ważne, aby ogłoszenie było stworzone w sposób uwzględniający to jak później chcesz prowadzić negocjacje. Czyli: już na etapie robienia zdjęć i tworzenia opisu skup się na tym, co umożliwi ci przeprowadzenie skutecznych negocjacji.

Prowadząc rozmowy z klientem, pamiętaj, że skuteczny telemarketing nie jest równoznaczny z nachalną sprzedażą. Jest nawet odwrotnie – zbyt agresywna postawa zniechęci klie